Fostul Magazin Mercur, Odorheiu Secuiesc.
Mercur
2000 Mai 18 2000 Mai 21
  • Locație:
    Fosta clădire a magazinului Mercur Odorheiu Secuiesc
  • Artiști:
  • Fotografie:
  • Suporteri:
    Primăria Odorheiu Secuiesc
    Muzeul Haáz Rezső Odorheiu Secuiesc
    Liceul de Artă Palló Imre
    Consiliui Județean Harghita
    Unitatea de pompieri Odorheiu Secuiesc
  • Sponsori:
    BCR sucursala Odorheiu Secuiesc
    B.G.M. srl.
    Romtelecom S.A.
    Demaco srl.
    Sound and light srl.
    Jazz Serv. Com. Srl.
    CEC Bank S.A.
    Norada S.A.
    Prosecom srl.
    Corvette srl.
    Idea Design & Print srl.

„Artiştii care expun astăzi în fostul supermagazin Mercur, prin această asociere-experiment au testat ceva pentru noi toţi în ce priveşte mediul şi perioada tranziţiei pe calea artei. Andras Öllerer instalează un provizoriu foto-laborator în carcasa unui vechi automobil, plasat în centrul halei, înregistrînd, developînd şi expunînd toate fazele configurării instalaţiei. O relaţie ironică caracterizează instalaţia lui József Bartha, unde rechizitele hight tehnologiei electronice sînt prezente împreună cu imaginile mitologiei individuale ale artistului, parcă ar fi reclamele lumii apusene sau ale lumii de consum. Contactînd aceste asamblaje avem impresia unei stranii tranzit-lume, unde aceste fragmente unelte sau imaginile înfăţişate sînt mai mult ritualice decît tehnic funcţionale. (…) O interesantă rezolvare este instalaţia Gabrielei Lakatos. Ea desfăşoară orizontal pe podea imaginea supradimensionată a unui putto-copil. Suprafaţa caldă pictată formează un contrast cu atmosfera rece şi sumbră a halei dezafectate, iar imaginea alcătuită şi înbinată din mozaic-fragmente devine semnul extinderii relaţiilor umane pe orizontal, pornind de la nucleul familiei. Instalaţia lui Zsolt Siklódi a fost un asamblaj din lucrările grafice şi filmele lui mai vechi (realizate prin tehnici tradiţionale) şi variaţiunile digitalizate, interpretate şi trans-scrise în hight tehnici ale acestora. Instalaţia lui în ansamblu este reprezentarea tehnicii ca instalaţie media-environmentală, iar spaţiul dezafectat nu joacă un rol hotărîtor. Instalaţia lui Dénes Miklósi este gîndită şi configurată în conformitate cu semnul iconografic al titlului „Kontradiktorius” (forma X, perforat). El plasează atenţia privitorului la întrepătrunderea celor două direcţii (şi extensiile draperii alb-negru ale acestora în cele două hale), completînd cu imaginea unui film video într-o derulare infinită pe un monitor, unde fundalul (o intersecţie de drumuri) este într-o mişcare permanentă, cu personaje relativ statice (vînzători ambulanţi).” – fragment din cuvîntul de deschidere la vernisajul expoziţiei de Sándor Antik